Klantenservice

Product defect, klacht of vraag?

Is het door u ontvangen product defect of u heeft andere klacht of vraag? Dan kunt u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur contact opnemen met onze Klantenservice via shop@essent.nl of 0800 5000 (gratis).

Voor algemene klachten kunt u het klachtenformulier invullen. U kunt uw geschil ook voorleggen via het Europese ODR platform.

Gegevens Essent Retail Energie B.V.

btw-nummer: NL 807370447B01
KvK-nummer:  13041611
Postadres: Essent Retail Energie B.V.
  Postbus 1484
  5200 BM ’s-Hertogenbosch
Bezoekadres: Willemsplein 4
  ’s-Hertogenbosch

Meest gestelde vragen

Hoe stuur ik een artikel retour?
Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:

  1. Ga naar “Mijn account” in de Essent Shop.
  2. Klik op “Mijn bestellingen”
  3. Klik op “Bestelling bekijken” bij de betreffende bestelling. De status van de bestelling moet op “Verstuurd” staan om een product terug te kunnen sturen.
  4. Klik op “Retourzending” rechts bovenaan de pagina.
  5. Kies het product dat u terug wilt sturen en het gewenste aantal. Als u meerdere producten wilt terugsturen, dan klikt u op “Voeg product toe om retour te zenden” en selecteert u het volgende product en het aantal.
  6. Download het retourformulier.
  7. Print het formulier en vul deze in.
  8. Voeg het ingevulde retourformulier bij de retourzending.
  9. Knip de antwoordstrook van de pakbon en plak deze op de verpakking.

Zodra wij uw pakket hebben ontvangen, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

Zijn er kosten verbonden aan het terugsturen van producten?
U kunt producten kosteloos naar ons terugsturen door gebruik te maken van de antwoordstrook die aan de pakbon is bevestigd.

Hoe kan ik bestellen?
Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:

  1. Klik op "In winkelmand" bij het gewenste product
  2. Klik op "Doorgaan naar Kassa" als u de bestelling wilt afronden. Klik op "verder winkelen" als u nog een product aan uw winkelmand wilt toevoegen en herhaal stap 1.
  3. Check het bezorgadres
  4. Kies de gewenste manier van betalen en klik op “Plaats uw bestelling”
  5. Rond de bestelling af door te betalen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer u een bestelling plaatst en bevestigt in de Essent Shop, dan komen de artikelen in het leveringstraject te zitten. Annuleren of wijzigen is dan niet meer mogelijk.

Ik heb geen bestel- of verzendbevestiging ontvangen. Hoe los ik dat op?
Het kan zijn dat de bevestiging wordt tegengehouden door het spamfilter van uw e-mail programma. Wij adviseren u uw spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Zijn de artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?
Nee, het is niet mogelijk om artikelen voor een bepaalde tijd te reserveren. Producten op de website blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heeft u ze in uw winkelwagen gelegd. Wilt u zeker zijn van uw aankoop dan adviseren wij u om het artikel direct te bestellen.

Wat zijn de bezorgkosten?
Bij bestellingen ter waarde van minimaal 40 euro wordt deze gratis bij u thuisbezorgd. Voor bestellingen onder de 40 euro rekenen wij een bedrag van € 5,95.

Zijn de prijzen op de website inclusief btw?
Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief btw.

Ik heb geen kortingscode. Kan ik het product nu wel kopen?
In de winkelmand staat de vraag: "Heeft u een kortingscode?" Als u geen kortingscode heeft, dan kunt u gewoon doorgaan naar de kassa en afrekenen.

Hoe maak ik gebruik van de kortingscode?
Eerst klikt u op "In winkelmand" bij het product dat u met korting wilt kopen. Als u een kortingscode heeft, dan klikt u in de winkelmand op "Heeft u een kortingscode?". In het veld dat daaronder verschijnt vult u de kortingscode in en klikt u op "Activeer". In het overzicht ziet u dat de korting in mindering is gebracht op het bedrag.

Welke betaalwijzen heb ik in de Essent Shop?
1) iDEAL, bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, Van Lanschot Bankiers, Knab Bank en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct afgeschreven. Om te betalen met iDEAL doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Selecteer uw bank
  2. Klik op 'Volgende', hierdoor komt u op de pagina 'Bestelling controleren en versturen'
  3. Nadat u op 'Bevestigen en doorgaan naar iDEAL' klikt ontvangt u van ons per e-mail een bestelbevestiging
  4. U wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank
  5. Rond hier uw betaling af
  6. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

2) PayPal. Als u kiest om met PayPal te betalen, wordt u tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Als u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van uw PayPal account. Hierna wordt uw bestelling direct verwerkt. Zodra u uw bestelling in ontvangst heeft genomen, zal het openstaande bedrag afgeschreven worden van uw PayPal account. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging. Als u goederen terugstuurt, wordt het bedrag weer bijgeschreven op uw PayPal-account of uw bankrekening. U kunt dit zelf regelen via de PayPal website.

0800 5000 (gratis).